Ennen varsinaista harjoitusta piti lunastaa pääsylippu täyttämällä muistilappu.
”Hei Tiina toi pääsylippukin on yhdyssana ja äsken sanoit kirjoitusvihko!” ”Ja muistilappukin on!”
Jokainen sai kirjoitusvihkonsa kanteen Post it-lapun. Siihen piti ympärilleen katsellen keksiä ja kirjoittaa 6 yhdyssanaa. Se toimi pääsylippuna harjoituksen aloittamiseen.
Itse harjoitus meni näin:
Arvo noppaa pyöräyttämällä väri.
💙 Tasapainoile hernepussi pään päällä nappaamaan kortti sinisestä pussista.
❤️ Tee pääseisonta tai käsiseisonta ja nappaa kortti vihreästä pussista.
💚 Koripallon heitto ja kortti lilasta pussista.
💛 Kuperkeikalla keltaiselle pussille.
💜 Puolapuissa punaiselle pussille.
🧡 Leuanvetotangolta oranssille pussille.
”Tiina, noissa korttien hakupaikoissakin on kaikissa yhdyssana”, hihkuivat.
Niinpä! Oppimista tapahtuu monesti opettamatta.
Satujunakorteissa oli kyydissä aina 2 yhdyssanaa esittävää asiaa. Ne kirjoitettiin vihkoon. Joukossa esineitä, joista piti pähkäillä, mikä se nyt olikaan.
”Mä tiedän mitä tällä tehdään mutten muista sen nimeä”: Pölynimuri.
”Tän muistan, kun se oli kerran semmoisena oikeena meillä kun kirjoitettiin!”: Avainnippu.
”Oliks tää mehukone?”: Tehosekoitin.
”Mikä tää plussakassi on?”: Ensiapulaukku.
Yksi pieni, joka ei yleensä niin hurjasti juuri kirjoittamisesta innostu, kirjoitti 3 sivua yhdyssanoja!! Kun oli kuulemma niin kivaa.
On tämä kummallinen yhtälö yksinkertaisuudessaan:
Motivaatio – Innostus – Jaksaminen – Toistot – Positiivinen palaute = OPPIMINEN
Ja miten helposti se saadaan aikaan! Muutamalla nopalla ja noppien värisillä taskuilla!
Lue lisää tuotesivulta: Ripustettavat väripussukat »
Lue lisää tuotesivulta: Hernepussisetti »