” Minulla on väritaskut ahkerassa käytössä ja en voi kuin aina ääneen hämmästellä niiden voimaa! Oppilaat innostuvat ja toivovat niitä. Lukeminen tuntuu aivan erilaiselta kuin Aapisesta luettaessa. Kiitos Tiina, että keksit tämän idean! ”
” Olen käyttänyt luokassani taskustoja vuoden ajan, käytössä on Kaksikko, Lattiatasku ja Lilliputti. Oppilaat ovat varauksetta työskennelleet innokkaasti, mikä yllätti minut. Odotin, että ehkä joku kyllästyisi tai haluaisi välillä muuta, mutta taskutuntien toiminnallisuus ja vaihtelevuus on imaissut niin oppilaat kuin minut opettajana mukaansa. Olen soveltanut taskuilla tehtäviä ympäristöopinkin tunneille, mutta pääasiassa äidinkieleen ja matematiikkaan. Palaute huoltajilta on ollut positiivista. Vilkkaat ja liikunnalliset oppilaat ovat saaneet tarvittavaa liikettä ja motivaatio pysynyt yllä, näin on moni huoltaja kommentoinut. Oppilaiden eritahtisuus ei nouse esiin tässä työskentelytavassa. Jokainen saa onnistumisen kokemuksia ja osallisuus yhteisestä touhusta luo hyvää ilmapiiriä. Taskutuntien runsas harjoittelu on lisännyt oppilaiden itsetuntoa ja antanut eväitä haastavampiinkin tehtäviin. ”
” Taskustoista on niin moneksi! Oli aiheena sitten ympän kokeeseen kertaaminen, ruotsin substantiivien taivutus tai desimaaliluvuilla laskeminen, aina keksii nopeasti motivoivan tavan opetella kyseistä asiaa taskuston avulla! Niin helppoa opelle ja hauskaa oppilaille! ”
“ Yksinkertainen ja huippuhyvä idea: heitä värinoppaa, hae taskusta tehtävä ja suorita se. Oppilaat oppivat helposti toimintamallin. Oppilaat motivoituvat todella hyvin väritaskutehtäviin. Eivät malttaisi lopettaa! Liike tai toiminta yhdistettynä väritaskutehtävään rauhoittaa villikonkin tehtävän pariin. Helppo muokata eritasoisia tehtäviä taskuihin. Varsinkin, jos yhdistää Lilliputin toisille ja Seinätaskun toisille tai yhdysluokassa voi käyttää samoja tehtäviä eri tavalla eri luokka-asteen oppilaille. Toimii!! Monipuolinen ja kaikkiin oppiaineisiin sopiva. Openkin luovuus kukkii, kun saa keksiä uusia tehtäviä taskuihin. Erityisluokanopettajana liputan vahvasti väritaskujen puolesta! Helppo ja nopea oppia toimintamalli ja luvalla saa liikkua. “
Mipe Kallioerityisluokanopettaja
” Tiinan väritaskut tuovat ihanaa jännitystä oppilaille toiminnallisille tunneille ja opettajalle helpotusta organisoida tunnin etenemistä. Värikoodatut irtotaskut ovat mitä parhaat ulkotunneille. Ne voi helposti ripustaa minne tahansa ja värikoodaus onnistuu ulkonakin. ”
Karita Koskinen2.lk opettaja
“ Värikoodaus on loistava tapa tuoda toiminnallisuutta kaikkeen oppimiseen (ja / tai) lukemisen opetteluun! Tiinan toiminnalliset -pussukat ja hernepussit ovat lisänneet liikettä ekaluokkalaisten oppitunneille innostavalla tavalla! Värikoodaus toimii mainiosti myös S2-oppilaiden kanssa! Nämä tunnit ovat olleet sekä open että oppilaiden suosikkeja. Tiinan valmiit materiaalit ovat auttaneet myös valtavasti tuntien suunnittelussa sekä valmisteluissa - pedagogisesti mietittyjä sekä motivoivia kokonaisuuksia! “
Riikka Porra1.lk opettaja / S2
” Terveisiä ekaluokan tytöltä: Riitta-Liisa osaa keksiä kyllä tosi kivoja leikkejä! Kiitos ihanista ”leikeistä” kuuluu, Tiina sulle!” Väritaskujen kanssa oppiminen voi olla kuin leikki! Ja kutosten äidinkieltä ja sijamuotoja perjantain vimpalla tunnilla eikä ne olisi halunneet lopettaa, kun sai käydä Lilliputin taskuilla. ”
Riitta-Liisa Hakkarainen1.lk opettaja / 6.lk äidinkieli
“ Tiinan taskutuotteet ovat vähän kuin pelialusta, jonka ympärille saa rakennettua kaikenikäisiä oppilaita innostavia harjoituksia aineessa kuin aineessa. “
Eeva Jalkanen4.lk opettaja
“ Tiinan toiminnalliset- materiaalit ovat pelastaneet minun elämän. Aloin viisi vuotta sitten lisäämään toiminnallisuutta ensin matematiikkaan ja sitten äidinkieleen. Nykyään käytän toiminnallisuutta lähes kaikissa oppiaineissa jossain muodossa. Värikoodaus on helppo ja nopea menetelmä saada lapset toimimaan. Se on myös helppo omaksua. Se ei vaadi paljon ennakkovalmisteluja. Tiinan taskustoja olen käyttänyt reilun vuoden. Taskustot antavat mahdollisuuksia tehdä mitä erilaisempia tehtäväpaketteja. Kuudesluokkalaisten kanssa teimme mm. Koodausta Värisuoralla liikuntatunnilla. Värikoodaus on saanut meidän erityiskoulun opettajat innostumaan toiminnallisuudesta. ”
Merja ParkkisenniemiOppimis- ja ohjauskeskus Valteri
” Se on juuri näin! Olen hankkinut itselleni 7 taskutuotetta. Mahdolliseen eläköitymiseen on vajaa vuosi, ja oikein harmittaa, kun vasta nyt nämä arkea helpottavat oppimisvälineet olen päässyt hyödyntämään. Loistavat toiminnan ohjaamiseen sekä eriyttämiseen! Oppimisen sekä opettamisen iloa! ”
Terhi Nyman1.lk opettaja
” Taas käytettiin eskareiden kanssa näitä noppia ja taskuja, kun ulkona opeteltiin Ä- ja T-kirjaimia, eivätkä olisi millään halunneet lopettaa. ”
Heli SaiveVarhaiskasvatuksen opettaja
Previous
Next