”Se on paras tehtävä se, että hae Tiinalta nimmari!”
”Minkä värisestä pussukasta sait tuon askelten mittaamisen? Minäkin haluan tehdä sen.”
”Katso Tiina, loikoilen täällä kalliolla ja unelmoin niin kuin siinä yhdessä vihreän pussukan tehtävässä luki.”
Intoa, liikettä, luetun ymmärtämistä, hauskaa tekemisen meininkiä, iloa on ilmassa.
Ohjeena oli:
Pyöräytä väri. Juokse oikean väriselle pussukalle. Lue tehtävä. Toimi ohjeen mukaan.
Kirjoittelin pihapiiriin sopivia tehtäviä, sujautin laput pussukoihin, pussukat puiden oksiin ja sitten mentiin! Hauskaa ja helppoa! Open hommaksi jäi hymyillä, huhuilla, kohdata, kannustaa ja kehua ja kirjoittaa muistivihkoihin nimmareita.
Ja mitä tuumii ope? Sitä, miten toiminnallinen värikoodaus, taskuilu ja tarinallisuus ovat pitivät yllä oppimisen iloa ja motivaatiota. Ja tässä on tulos: Pienet oppijat kirjoittavat ihan ällistyttävän upeasti!